lördag 6 oktober 2007

Lordag kvall & vi ar hemma hos Brads mamma & pappa. Brad kollar fotboll & jag passar pa att skriva lite medans vi vantar pa att maten ska bli klar. Har dock inte kameran med mig men sak snart ladda upp lite nya bilder pa Elsa da hon har sin fina grona kofta som mormor har stickat & en harlig rod mossa sa att hon ser ut som en liten tomte :)

Elsas favvo grej just nu ar att bli buren i barsjalen som snalla Anna har lanat till oss - hon kan sova i timmar - sa lange hon blir omkring buren... Idag tog jag Elsa ut i den & vi var lite i parken, sen gick vi in pa ett museum & lite i affarer, hann ocksa med att spela lotto, sa ikvall vinner vi storkovan & koper ett hus i Sverige, ett i England, en vaning i NY, ett casa i Mexiko & kanske natt i Australien med sa att Brad blir glad. Ah, skulle racka med ett hus i Sverige & ett har + ett privat jet.

I veckan har vi mest varit pa mamma & barngrupper & fikor, vilket ar skoj. Forra helgen hade vi ju morfar & Agneta pa besok, vilket var jattekul, da hann vi med en del prommisar + shopping. Nar Elsa & morfar var ivag sjalva en stund i shopping centret pekade hon tydligen en Nalle Puh bjorn som morfar kopte :) tack morfar! Sjalv kopte jag ett par nya amningtoppar pa Hempan.

I veckan som kommer har vi mer fikor, jag ska till tandlakarn & rotfylla - vill inte riktigt, men det kan val inte gora mer ont an att foda barn?? Fast jag har redan glomt hur ont det gjorde. Ser inte fram emot det, men man far val passa pa att ga till tandis innan Elsa ar 1 ar eftersom jag har fri tandvard upptills dess. Jag ska ocksa till doktorn pa nan 6 veckors koll efter forlossningen & ar allt OK da sa har man ingen ursakt att inte borja trana - forutom att man inte har tid! Elsa & jag tankte borja pa yoga for bebisar & mammor vilket ska bli kul.

Elsas pass ar nu klart, sa nu langtar vi hem till Sverige & fa traffa alla!! Hon funderar pa vad hon ska ha pa sig pa Alfreds dop den 20:e, kanske hennes blivande sa hon vill ju gora ett bra forsta intryck!

Nu ar jag hungrig, ska ga & kolla om maten snart ar klar. Bristol vann matchen om det var nan som undrade...

Hoppas allt ar bra med allt & alla. Vi kommer hem den 17 oktober pa kvallen & Elsa & jag stannar tills den 27, sa vi hor av er om ni har tid att ses - vi kommer bo ute i Osmo.
kram kram

Inga kommentarer: