torsdag 11 oktober 2007

Hemma med Elsa


Sitter pa golvet med en fot pa babysittern dar Elsa ligger pa farskinnet & gosar - kanske somnar hon till och med till ibland. Hon vaxer & andrar sig verkligen, for ett par veckor sedan kunde jaginte lagga ifran mig henne, men nu gar det battre. Hon gillar verkligen gymmet som hon lanat av kusinerna, om hon ar nyaten sa kan jag lagga ner henne & sedan ha en dusch. Man blir ju helt klart snabb av att vara hemma med en liten bebis. Letar nu efter hostskor som man bara kan hoppa i for att man snabbt ska kunna ta sig ut & kunna ta pa sig skorna utan att behova anvanda handerna. Nu vaknade hon till, far se om hon kan sitta en stund till. Jag tror att hon vaknar av att hon har lite ont i magen. Pa "barnavards centralen" sa foreslog de att vi skulle ge henne lite kallt kokat vatten i flaska. Ska nog prova det sa far hon ova lite med flaska. Jag pumpade ut mjolk till henne & gav i flaska haromdan, vilket gick bra efter lite grat... Men att pumpa tog tid - inser ocksa att jag gjorde det pa kvallen vilket tydligen ar det samsta, sa nasta gang blir det pa morgonen. Mate borja pumpa ut & lagga i frysen tills vi ska ivag pa konsert i mitten av november! Kanns jobbigt att lamna henne men det ar ju en manad kvar sa det kanns nog battre da. Det var ocksa inte sa kul att se henne ata ur flaskan - hon kandes sa sjalvstandig pa natt satt, men jag ar ju lite "kanslig" - fast inte lika mycket som A... :)


Idag har varit nere & skrivit papper pa huset & imorgon ska kopet ga igenom. Sa haller tummarna tills imorgon innan jag vagar saga att vi flyttar snart! Sa skriver mer om det senare.

Just nu langtar vi hem till Sverige - om mindre an en vecka ar vi hemma, undra om tvatten fortfarande blir tvattad av sig sjalv hemma hos mamma & kommer tillbaka strykt & vikt pa sangen :)


Om man skulle ta & gora iordning sig for att ut & traffa andra mammor pa fika om en timme. Imorse var vi dock uppe tidigt & jag till & med tvattade & fonade haret & hann koka & ata (varm) grot till frukost!! Bara for att Brad var hemma da vi skulle skriva papper pa huset kl 9.

Tank vad harligt om man vi bada kunde vara hemma med Elsa - sa latt det skulle vara.


hej hej

Inga kommentarer: