tisdag 24 februari 2009

Istallet for semlor & pannkakor...

Hej!

Idag ar det ju Fettisdagen, jag ar jattesugen pa semlor men far halla mig tills pa torsdag da vi ska ata semlor hemma hos Millan nar vi har vart "svenskfika". Fast i England sa ar det pannkaksdagen idag. Jag var inte sa sugen pa pannkisar sa gjorde vafflor hemma hos oss. Det ar forsta gangen som jag gjorde egen smet - brukar ju kopa hemma, men har inte kollat efter det har sa foljde Var kokboks recept & de blev superfina & goda. Bildbevis nedan. Hemmagjordavafflor i Avikens vaffelgarnMm, det har ska bli gott!
Elsa var inte sa sugen pa vafflorna, gillade sylten, lite skeptisk till gradden forst....

Mm, det har ar ju gott!!
Kul att kladda med gradde....
OK, jag diskar!

1 kommentar:

Helena sa...

Men sicken väluppfostrad dotter ni har!;o)