tisdag 12 februari 2008

Mera mat!!

Nu har Elsa borjat att ata 2 mal mat om dagen, om man nu kan kalla det "mal" det ar ju inte sa mycket hon far men alltid en start. Hon gillar det! Hon har fatt potatis, apple, morot, sotpotatis, mango & morot/kalrot de har senaste veckorna. Det ar ju sa latt sa har i borjan att laga egen mat, men jag forstar att man inte har tid att gora det jamt & inte heller om man har tva barn, just nu ar det bar kul!

Allt ar bra med oss, vi har haft sa fint vader har i Bristol sa det kanns som var, behover bara ha en kofta pa sig nar man ar ute & gar, tydligen ska det sla om till helgen nar vi far besok, trist MEN kul med mamma & syster som kommer. Vi langtar!!
Bildbevis -mat i sma burkar till Elsa!

Lite vatten till maten i Bamsemuggen.

Leker med dockan pa sangen :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, ditt första barn va? ;) Hon är så söt! Nu har jag skickat in beställningen. Om din mamma har vägarna förbi här kan jag skicka med henne en svea-katalog. Tror inte grannen Johanna ska till VV idag - det har varit så sjuka köer där på sistone.

Millan sa...

Jag lagade ocksa alla pureer sjalv till Nils. Det verkar mycket vanligare har an i Sverige. Utbudet pa barnmatsburkar ar mycket mycket mindre har an hemma i Sverige!! Dessutom lukar alla pureer vidrigt sa jag ville inte ge det till honom. Daremot gjorde vi det nar vi var i Sverige eftersom vi inte har nagon frys i lagenheten och jag inte orkade laga nya varje dag...

Ha en toppenhelg med din mamma och syster! Kram