tisdag 15 januari 2008

Nytt ar - ny farg!












Hej hej, lagger upp nagra bilder fran helgen som gatt. Vi har malat om i vardagsrummet! Elsa & jag kopte farg & grejer i veckan, jag hade & tejpat alla lister innan lordagen = malardagen & det skulle bara vara att satta igang, fargen jag valt hetter Soft Hazel, nan latt brun farg- trodde jag. Nar vi borjade mala sa blev det rosa... Vi slanger oss in i bilen alla tre & aker for att kopa ny farg! Det ar inte latt att valja farg, men vi kom efter 2 timmar hem med en som hetter "Choc Chip", den sag forst ut att ga at det lila hallet men ar nu mer mjolkchoklad eller natt. Ah det blev bra, nu ikvall holl jag pa att snygga till kanterna lite. Vi malade vaggen bakom soffan vit sa lange, men eventuellt kommer det en ljus tapet upp sa smaning om.
Kopte aven insynskydd till fonstret - kanske lite val monstrad funderar pa att byta, men man maste ju ha natt roligt med. Nu ar det pa jakt efter hyllor, lampa & tavlor innan det blir klart. Nasta projekt blir att mala hyllorna i hallen vita - men vantar kanske tills vadret blir battre sa att man kan vara ute & mala. Sa ar det koksgolvet - om Elsa snart vill borja krypa sa kanns det som man ska se till att hon inte far nagra stickor i fotterna & att det inte ar nagra hal i golvet...

Allt ar bra med Elsa, hon leker i sitt nya "play station" & skrattar at Brad nar han kommer hem. Vagde henne idag, hon ar nu uppe i 6,8 kg, vi ar valdigt oroliga for att dopklanningen kommer att vara for liten i april... Som tur sa gor mormor garna en ny klanning till Elsa :)

Elsa & jag var pa yoga igar vilket var skont aven om Elsa inte ar sa glad att bli hallen av nagon annan an mig eller Brad har i England for tillfallet - far se om det andrar sig. Jo det gick bra med Camilla med forra veckan, sa har man nan svenskanknytning sa gar det nog bra :)

I helgen blir det nog mera att fixa hemma & forsoka att bara ta det lungt, tror jag - har inte tankt pa det an. Brad sitter & jobbar & sager att jag ska skriva natt om honom... Han jobbar mycket nufortiden, men ska nu satta sig pa soffan & lukta pa all malarfarg. Vagar inte ha Elsa i det rummet an sa vi har varit i matrummet en heldel denna vecka. Ah bla bla, ska lagga upp bilderna nu.

kram till er alla















2 kommentarer:

Millan sa...

Fargen ser snygg ut tycker jag!! Just det dar med att de blir lite rosa eller lila tycker jag ar problemet med alla 'choklad/latte/cappuchino' farger. Likadant ar det med alla graa farger.. de har en tendens att se bla eller lila ut i olika ljus. Hur som helst tycker jag att er farg ser jatte frash ut och en snygg kontrast mot den vita oppna spisen!!

Anonym sa...

Elin, I love the colour!!!Well done you two.
It was great to see you and Elsa today.
Have a nice weekend.
Janax