fredag 25 januari 2008

Elsa i sin nya stol!

Elsa smakar pa lappfilten som Anna gjort!

Elsa i sin nya stol!!

Hej, nar folk runt om en som har barn har pratat om hur fortdet gar sa har jag inte tidigare kunnat forsta som jag kan nu. De vaxer sa himla fort! Idag var jag pa en "baby grupp" och Elsa var aldst! Hon kandes jattestor & var mer med an de andra sma bebisarna. Jag holl ett litet knyte som hette Eva som var 8 veckor & kan knappt komma ihag Elsa sa liten!

Sen sa var Elsa & jag pa IKEA & kopte en barnstol (valde mellan en Tripp Trapp for 2000 kr eller en pa IKEA for 150kr... det blev IKEA!) som jag inte riktigt trodde att hon kunde sitta i an. Sa kom vi hem & satte ihop den & sa skulle jag bara testa & se om hon kunde sitta dar & visst kunde hon det. Hon var sa glad & satt & lekte en lang stund med sin Bamse tallrik & mugg som ni kan se!


I veckan sa har hon ocksa fatt mjolkersattning i flaska nagra natter da det kanns om jag inte har tillrackligt med mjolk till henne sa hon vaknat flera ganger per natt & ar hungrig. Hon tar flaskan direkt & haller den till & med sjalv! Och jag som har trott att jag har en liten bebis - jag har ju en liten tjej som blir mer & mer sjalvstandig & jag far seperations angest!


Imorgon ska vi till Svenska forskolan & traffa andra svengelska barn - ska bli skoj!


Hoppas att allt ar bra med alla & alla magar : )


kram



Inga kommentarer: