torsdag 30 april 2009

MAT

Messmor, kram, fil, blodpudding, Litells korv & lite annat!!
Sa gott! Vi bestallde mat fran Totally Swedish i veckan, sa gott!! En tallrik fil med flingor (eller tva) imorse & igar kvall. Vi ar ju nagra svenskor som bor har & gick ihop, sa igar var jag forbi Helena & hamtade min mat. Det var som att komma hem fran Ica!
Tankte att Elsa skulle prova messmor for sin mage - det gillade hon inte. Kramen var till henne med for att hon ar sjuk & inte vill ata sa mycket - ville inte prova. Hon ville inte heller ha korv, blodpudding & lingonsylt... Ja,ja hon vet inte vad hon missar. Sa har ser mitt kylskap ut nu:
Lunch

5 kommentarer:

Millan sa...

Ah vad harligt!! Jag som bara kopte lite babygrot... jag far nog kopa lite mer nasta gang vi bestaller :-)! kram

Millan sa...

Tittade pa inlagget nedan ocksa. Vad fint det ser ut pa baksidan nu!!

Helena sa...

Mums!;o) Får kalla mig för MonIca nu då;o)

Ullis sa...

Hejsan Elin,

Jag heter Ulrika och flyttade hit till Bristol just innan julen 2008 med min pojkvaen Steve och vaaran Oskar, 2.5. Innan bodde vi i Chelmsford, daer vi traeffade svenska mamma gaenget i East Anglia lite daa och daa. Det skulle vara jaette-kul att faa traeffa andra svenska foeraeldrar haromkring. Jag kunde inte hitta naagon kontakt haer i Bristol paa svenska mammors' medlems register, men vael din och 2 andra bloggar.

Det skulle vara kul om du har tid/lust att ringa/maila. Vet inte riktigt hur baest man laemnar kontakt info paa bloggar (jag =stenaalders nivaa vad gaeller IT). Har du naagot foerslag (jag misstaenker att kommentarer till min kommentar blir e-mailade till mej..?? o hjaelp baest att laera sej hur det haer fungerar!!)
Hej saa laenge fraan Ullis

Elin sa...

Hej Ullis,

Tyvarr sa kan jag inte se din email adress, sa hoppas att du kollar har igen. Vi traffas garna! Jag jobbar tisdagar & onsdagar men annars kan jag.Vart i Bristol bor du? Vi ar nagra tjejer som brukar ses & fika varje torsdag kl 10 sa sag bara till sa far ni garna kommar med.
hej hej
min direkar mail adress ar elinfry@hotmail.com
hej
Elin